Tips voor wanneer je het Repaircafe gaat bezoeken

 

  • Realiseer je dat apparatuur uit de EU wettelijk 2 jaar fabrieksgarantie heeft. Soms is het dus verstandiger daar aanspraak op te maken
  • Is er een onderdeel defect waarvoor je al een nieuw exemplaar heeft (een rits, een nieuw snoer, knopen van kleding, zekeringen), dan neemt je die natuurlijk mee
  • Ga zo nodig eerst langs een onderdelenwinkel voor een nieuw onderdeel (een fietsband, ketting, een nieuwe koplamp, een rits, nieuwe batterijen, een snoer e.d.). Dan kunnen we meteen aan de slag met de vervanging
  • Je mag ook langskomen als je niet weet wat defect is, of je geen nieuw exemplaar kunt krijgen
  • Neem behalve het apparaat ook de gebruiksaanwijzing mee of andere documentatie die je bij het apparaat geleverd hebt gekregen
  • Vergeet ook niet het netsnoer andere verbindingskabels, luidsprekers, de afstandbediening en cd/dvd mee te nemen die nodig zijn voor het testen
  • Bij computers/laptops: neem de netvoeding mee en eventueel de muis
  • Bij ouderwetse cassetterecorders: neem een bandje mee, waarmee u problemen heeft
  • Stofzuigers: haal eerst de oude/volle stofzak er uit, maak het apparaat schoon en zet er een lege nieuwe stofzak in. Wij willen ook een beetje schoon kunnen werken
  • Keukenapparatuur/koffieautomaten: maak apparaten vetvrij en ook anderszins schoon. We beginnen niet aan plakkerige, onfris ruikende apparaten

 

(Met dank aan Repair Café Oosterhout)